logo home hartslagnu anbi logo instagram facebook panorama

EHBO Basiscursus

Door EHBO Nieuwveen wordt 1 keer in de twee jaar een EHBO basiscursus georganiseerd.

Deze basiscursus is bestemd voor diegenen die een EHBO diploma willen behalen.

Heel veel mensen hebben eigenlijk geen flauw idee wat ze moeten doen als er thuis, bij de kinderopvang, op school, op de sportvereniging, op het werk of op straat, een ongeluk(je) gebeurt of iemand plotseling niet goed wordt. Uit onderzoeken blijkt dat mensen bést wel bereid zijn om slachtoffers te helpen, maar dat ze bang zijn om iets (fout) te doen.

De EHBO Basiscursus leidt op tot het Diploma Eerste Hulp van Het Oranje Kruis, waarbij de lesstof uit het Oranje Kruis theorie- en oefenboekje wordt behandeld. Alle “eindtermen” zoals opgesteld door Het Oranje Kruis komen hierbij aan de orde, zoals diagnosestelling, stabiele zijligging, levensreddende handelingen, reanimatie, oefenen met de AED, verbandleer.

De theorie- en praktijklessen worden gegeven door ervaren EHBO instructeurs; ook wordt er geoefend met Lotus “slachtoffers”.

Voor meer informatie kunt u kontakt opnemen met Ria van der Hulst, secretaris@ehbo-nieuwveen.nl

De kosten bedragen €225,-, mogelijk kunt u een vergoeding van uw ziektekosten verzekeraar krijgen.

Vast aanmelden klik hier.

9-3-1 2024-01-09 14:07:03

Vereniging